Skip links
Izvannastavne aktivnosti - što smo radili ove godine PPG prva privatna gimnazija zagreb

Izvannastavne aktivnosti – što smo radili ove godine

Bliži se kraj nastavne godine, a time, na našu veliku žalost, i naših dragih grupa srijedom. Bilo je ponešto za svakoga i drago nam je što smo se svi zajedno povezali i obogatili mnogim zanimljivim temama.

GEOGRAFSKO-ISTRAŽIVAČKA GRUPA

Glavna prednost geografije je dualnost, tj. činjenica da je mosna znanost koja povezuje društvene i prirodne predmete. Svijet danas toliko je kompleksan da je interdisciplinarnost nužna za shvaćanje društvenih i prirodnih procesa koji nas okružuju. Dualnost isto tako daje i priliku da se problem ili neka situacija gleda iz različitih perspektiva (iz sfera različitih znanosti). Tako primjerice fizičari, kemičari, geografi ili biolozi različito gledaju i shvaćaju krške krajeve Hrvatske. Na ovom izbornom predmetu pokušavamo razraditi određene probleme ili pojave i pristupiti ima iz različitih pozicija. Pokušava se staviti naglasak na praktičnoj nastavi. Uz to, učenici imaju priliku znanje u praksi primijeniti na brojnim radionicama u sklopu grupe, od kojih su omiljene terenska nastava na nekom od hrvatskih otoka te kulinarske radionice u sklopu kojih se u praksi koristi znanje o bio-raznolikosti.

SHORT STORY CLUB

Naš engleski književni klub obradio je velik broj klasika kratke priče, koja je zapravo idealna književna forma jer kaže puno toga u malo redaka. Gotovo sve priče bile su toliko kratke (od jedne do desetak stranica) da ih se moglo pročitati pod velikim odmorom, stoga u moru predmeta nisu bile dodatno opterećenje. Cilj je bio razviti ljubav prema književnosti na engleskom jeziku, kratkoj priči i kvalitetnoj diskusiji. Svaka priča bila je popraćena pitanjima za razumijevanje koja su olakšavala čitanje, kasniju interpretaciju i usmjeravale razgovor na grupi. Neke priče dodatno smo obogatili filmićima na YouTube-u.
Naše književne razgovore započeli smo s pričom ne-engleskog autora, Argentinca Julia Cortázara. Osim njega, čitali smo i priču majstora francuskog naturalizma, Guy de Maupassanta. Na popisu su se našle dvije priče velikana američke književnosti, E.A. Poea, trilogija o vukovima prerano preminule Britanke Angele Carter, koja je napisala vlastite verzije poznatih bajki, priče Oscara Wildea, Raymonda Carvera, Margaret Atwood, Joyce Carol Oates, Kate Chopin, Ernesta Hemingwaya i mnogih drugih. Velika većina obrađenih priča smatraju se antologijskim djelima kratke priče na engleskom jeziku.

Popis svih obrađenih priča:

  1. Julio Cortázar ‘Continuity of Parks’
  2. Kate Chopin ‘The Story of an Hour’
  3. Shirley Jackson ‘The Lottery’
  4. Ernest Hemingway ‘Hills Like White Elephants’
  5. Angela Carter ‘The Werewolf’, ‘The Company of Wolves’, ‘Peter and the Wolf’
  6. E.A. Poe ‘The Tell-Tale Heart’, ‘The Cask of Amontillado’
  7. O. Henry ‘The Gift of the Magi’
  8. Joyce Carol Oates ‘Where are you going, where have you been’
  9. Raymond Carver ‘Popular Mechanics’
  10. Oscar Wilde ‘The Nightingale and the Rose’
  11. Donald Barthelme ‘The School’
  12. Guy de Maupassant ‘On the River’
  13. Margaret Atwood ‘Happy Endings’
  14. John Cheever ‘The Reunion’
  15. Roald Dahl ‘Lamb to the Slaughter’
  16. Charlotte Perkins-Gilman ‘The Yellow Wallpaper’

ENGLISH DEBATE CLUB

Ideja ove grupe bila je „raspričati“ učenike, koji često ističu da upravo govornu vještinu na stranome jeziku najmanje sitgnu uvježbati na nastavi. Upravo iz tog razloga, mnogi osjećaju određenu razinu straha ili tjeskobe kada se nađu u situaciji da moraju upotrijebiti strani jezik.
Bavili smo se aktualnim, zanimljivim i često kontroverznim temama, u nadi da će učenike potaknuti na kritičko promišljanje, proširiti njihovo znanje i vokabular, te umanjiti strah ili bilokakvu zadršku da o različitim stvarima diskutiraju na engleskom jeziku.
Teme su bile sljedeće: posjedovanje i nošenje vatrenog oružja, što je točno varanje u vezi, je li brak zastarjela institucija, eugenika ili dizajnerske bebe, seksualno uznemiravanje na radnom mjestu, cenzura i zabrane, politički nekorektan humor, nacionalni stereotipi itd.

DRAMSKA GRUPA

Dramska družina Prve privatne gimnazije pomlađena učenicima prvog razreda ove školske godine realizirala je dvije predstave.
Prva predstava pod nazivom “Božićni party” izvedena je pred učenicima i roditeljima na tradicionalnoj božićnoj proslavi.
Iako još neuhodani, članovi dramske družine angažirali su se oko pisanja teksta, ali i samog postavljanja predstave na scenu pa je taj stil rada primijenjen i na drugu ovogodišnju predstavu.
Grupni duh i zajednički angažman oko svakog detalja vidio se i u predstavi “I need a hero” koja je izvedena na Otvorenom danu PPG-a posvećenom herojima i junacima.
Školski glumci tek sad, nakon dva odrađena zajednička projekta mogu reći da su uhodani tim i mogu planirati grupni nastup na Lidranu iduće školske godine.
Ove školske godine dramsku grupu na Lidranu predstavljala su samo dva naša člana; Petar Zovko i Lelja Vitezica, oboje učenici trećeg razreda. Ostatak grupe žestoko ih je bodrio iz publike, a sljedeće godine sami će se naći u ulozi natjecatelja.
Ciljevi dramske družine time su ispunjeni, a sljedeće godine očekuju nas novi i ambiciozni projekti i novi članovi čemu se jako veselimo.

EKO GRUPA

Učenici eko grupe ove su godine posvetili pažnju rastućem problemu zdrave prehrane.
Osmislili su projekt Foodolicious, koji će provoditi kroz dvije školske godine.
U prvoj etapi projekta proučavali su prehrambene navike Zagrepčana provođenjem ankete. Isto su tako proučavali dostupnost eko proizvoda u ponudi zagrebačkih trgovina.
U drugoj etapi posvetili su se pronalaženju restorana koji poslužuju zdravu hranu.
Trenutno se bave pronalaskom recepata koje bi mogli zajednički pripremiti kao i istraživanjem EU regulative vezane uz proizvodnju, distribuciju i promociju zdrave hrane.
Veselimo se nastavku našeg projekta koji će u novoj školskoj godini postati eTwinning projekt i koji će nam omogućiti razmjenu iskustava sa drugim školama iz Europe.

DEBATNI KLUB

Debatni klub Prve privatne gimnazije nastojao je ove školske godine učenike potaknuti na kritičko mišljenje, argumentiranje, suradnju i timski rad te ono najvažnije, tolerantnost spram tuđeg mišljenja. Upoznali smo se s različitim aspektima, problemima i kontroverzama socijalne zbilje, razvijali smo demokratsko ponašanje, samopoštovanje, vještinu govora i vještinu slušanja. Izražavali smo mišljenja i stavove o brojnim temama poput ravnopravnost žena i muškaraca, Europa u vrijeme izbjegličkog vala, (ne)opravdanost nasilja, ropstvo, seksualni odgoj u školi, uniforme u školi i slično. Ponekad su rasprave bile vrlo dinamične i burne, ponekad iscrpljujuće, a ponekad vrlo zabavne. Ono što sa sigurnošću možemo reći da su učenici korak bliže razvijanju kao cjelovite osobe, spremne na kritički pristup zajednici, samopouzdanije te otvorenije prema drugim odnosno drugačijim mišljenjima.