Radionica zaklade “Znanje na djelu” učenicima je dala uvid u funkcioniranje tržišta rada i uvelike olakšala postupak zaposlenja. Povezati vještine stečene kroz školovanje i one potrebne za poslovni sektor velika je obaveza za mlade u Hrvatskoj. Ova organizacija bavi se upravo time i vodi projekte s ciljem rješavanja problema u Lijepoj našoj kao što su nezaposlenost mladih i odljev mozgova.
Srednjoškolci su izloženi velikoj količini stresa i panike zbog budućih poslova i općenitih očekivanja od sebe. Kroz ovu radionicu olakšan im je put do ostvarenja punih potencijala, a evo i kako!
Učenicima je bilo zadano nekoliko vježbica. U prvom zadatku trebali su se prisjetiti najboljih i najgorih profesora s kojima su se susretali u osnovnoj ili srednjoj školi. Zatim su zapisali pozitivne i negativne osobine tih profesora. Kada su skupili sve papire, zaključili su da se sve te karakteristike ne odnose na to koliko nastavnik dobro poznaje predmet kojeg predstavlja, nego na način na koji gradivo prenosi učenicima.
U drugoj vježbi ispunjavali su test osobnosti imena “D.I.S.C.”. Svako slovo predstavlja jednu karakteristiku, a to je dominacija, smirenost, utjecaj i savjesnost. Otkrivanje rezultata učenike je podsjetilo na stvari u kojima su najbolji, time ih navelo na razmišljanje o tome koji bi im posao najviše odgovarao u odnosu na njihovu osobnost.
Treći, ujedno i najzanimljiviji zadatak, dao je učenicima priliku da isprobaju kako izgleda jedan dio razgovora za posao. Trebali su povezati svoje najbolje osobine sa situacijom u životu u kojoj su to upravo i pokazali. “Smatram da sam društvena i prilagodljiva osoba, a to sam pokazala kada sam bila u situaciji da moram mijenjati plesni klub i upoznati se s puno ljudi odjednom”, izjavila je Ela.
“Karijerolink” je projekt zaklade Znanje na djelu koji nudi učenicima da sami iskuse kako je to biti na radnom mjestu u brojnim hrvatskim tvrtkama i budi im sigurnost u razvijanju vlastite karijere. Primjerima i praksom najbolje se uči i zato se veselimo budućim radionicama!
Helena Braovac 3.a