U sklopu projekta „Dva lica muzeja – domaćin i gost“, u goste našoj likovnoj grupi došli su predstavnici Pedagoškog odjela Muzeja za umjetnost i obrt. Ovaj projekt osmislili smo zajedno s Nacionalnim muzejom moderne umjetnosti i Muzejom za umjetnost i obrt. Obje muzejske ustanove kroz vodstva, interaktivna izlaganja, radionice i (ne)posredni kontakt s umjetničkim djelom približavaju učenicima likovne grupe, a posredno i svim učenicima škole, muzejsku ustanovu na svim razinama: čemu služi i koja je njegova društvena uloga, koji odjeli i zanimanja unutar njega postoje, što je izložbeni prostor i koja je razlika između stalnog postava i povremene izložbe itd.
Do sada smo već nekoliko puta ugostili Muzej za umjetnost i obrt i posjetili Nacionalni muzej moderne umjetnosti, naše partnere u projektu. Muzejska pedagoginja Iris Poljan u NMMU održala je uvodno predavanje i upoznala učenike s muzejom moderne umjetnosti i segmentima izložbe stalnog muzejskog postava. U daljnjim druženjima učenicima su približeni pojmovi zbirka, kustos, izložba – aktualna, izložba zbirke (stalni postav), a spoznali su kako pristupiti umjetničkom djelu, kako ga percipirati, što uočiti i kako ga predstaviti, ali i probali osmisliti vlastitu izložbu.
Na jednom od susreta intervjuirali su kustosa Željka Marciuša i upoznali se s njegovom ulogom u muzeju. Viša kustosica pedagoginja Iva Novak u svojim je gostovanjima predstavila baštinu koju MUO čuva, strukturu i organizaciju muzeja i zanimanja unutar muzeja. Kroz dinamični Pop-Up Quiz učenicima je zorno pokazala da se u muzejima ne čuvaju samo stare stvari i „umjetnine“, nego da se u fundusu mogu pronaći i predmeti koje i mi danas koristimo u svakodnevnom životu, kao što su primjerice „starke“, parfem i gumeni Šiljo. Na jedno je gostovanje dovela i višu dokumentaristicu Antoniju Dejanović, voditeljicu Dokumentacijske službe i voditeljicu Zbirke glazbenih instrumenata koja je učenicima objasnila što je dokumentacija općenito, zatim što je muzejska dokumentacija, što dokumentarist radi te zašto je dokumentacija jako važna. Na zanimljivoj radionici učenici su imali i priliku inventirati jedan svoj predmet – mobitel! Na zadnjem je susretu viša kustosica pedagoginja Novak priredila uvod za kreativnu radionicu COOLture GIFart u obliku dva video zapisa: GIFart: povijest, tehnike, umjetnici te COOLture GIFart – TUTORIAL, u kojoj će učenici imati priliku izraditi animirani GIF i to na temu Hermana Bolléa.
Veselimo se daljnjim susretima i radionicama!
Zavirite u našu fotogaleriju.