Svako polugodište provedemo jedan dan sudjelujući u zanimljivim radionicama koje povezuju nekoliko predmeta, a pod nazivom Interdisciplinarni dan. Ovo je prilika da učenici zadanoj temi pristupe na kreativan način te lakše i brže usvoje nova znanja jer povezuju informacije iz nekoliko različitih polja društvenih ili prirodoslovnih predmeta. Umjesto klasične nastave na Interdisciplinarnom danu učenici imaju radionice, projekte, kvizove i kreativne zadatke koje trebaju riješiti u grupama.
Ovaj smo put održali ID dan na temu „Per aspera ad astra“ iz društvenih predmeta.
Naše su profesorice hrvatskog i njemačkog jezika, Renata Kostanjevec i Željka Kurečić, u okviru ID dana radile usporedbu antičkih junaka i superjunaka vodeći se tezom da je naslovnu izreku „Per aspera ad astra“ prvi put upotrijebio rimski državnik, filozof i pisac Seneka u tragediji “Hercules Furens” (Podivljali Heraklo). Učenici su tako mogli usporediti Iron Mana s Odisejem, Hulka s Heraklom, Thora sa Samsonom… Učenici su upoznali inačice iste izreke u različitim jezicima i njihovo značenje u drugom kontekstu. Na kraju su po grupama osmislili svoj tip superjunaka.
Borba rima na satu engleskog i hrvatskog
“If you had one shot or one opportunity
To seize everything you ever wanted in one moment
Would you capture it, or just let it slip?”, pitanje je koje su profesorice engleskog i hrvatskog jezika postavile učenicima na interdisciplinarnom danu. Time su započeli razgovor o putu preko trnja do zvijezda u stihovima poznatih rap i hip-hop pjesama. Najopakiji i najveseliji dio sata bio je “rhyme battle” naših učenika koji su glasno progovorili o svojem trnju i otkrili ponešto o svojim zvijezdama.
Životna priča Fride Kahlo
Profesorica likovne umjetnosti Maja Marović na nekoliko je sati “postala” Frida Kahlo, podijelivši s učenicima svoju životnu priču. Čuli su sve o pozadini Fridinih autoportreta i njenog života prepunog fizičke i emotivne patnje, borbe za prava žena, turbulentne veze s meksičkim muralistom Diegom Riverom te nadahnuću kojim i danas inspirira generacije umjetnika i publiku. Potom su dobili zadatak napisati Fridi pismo/poruku, s mišlju što bi joj rekli da je mogu upoznati, odnosno na koji ih je način dotaknula njena životna priča. Neke od lijepih poruka možete pročitati u našoj fotogaleriji.
Nejednakost starta u životu i uspjeh
Što je zajedničko Messiju, Sereni Williams, Halle Berry i Miley Cyrus? Svi su jako uspješni u onom čime se bave, ali njihov put do uspjeha je bio potpuno drugačiji. Profesor sociologije Zoran Maljevac je uz ova četiri primjera s učenicima obradio još životnih priča iz svijeta poznatih i slavnih kako bi zajedno shvatili koliko (ne)jednakost starta utječe na naše životne šanse i koliko je trnovit put do uspjeha. Na kraju su zajedno prokomentirali njihova očekivanja i kakav put očekuju u svojim životima. Bilo nam je drago vidjeti kako razmišljaju ovi mladi i ambiciozni ljudi!
Geografska misija – od prepreka do uspjeha
Na zajedničkom satu geografije i njemačkog jezika učenici su dobili zadatak zamisliti da su dio istraživačke ekspedicije koja se mora preseliti na Mars i prilagoditi život ondašnjim uvjetima. Trebali su analizirati sve prepreke koje moraju savladati (aspera), osmisliti inovacije i rješenja koje će im pomoći preživjeti (ad astra) te motivirati druge da im se pridruže u ovoj novoj koloniji. Neke od njihovih inovacija bile su prilično zanimljive!